2012. márc. 17.

Epres omlett

Ehhez a süteményhez kell méni kis rutin a sütéshez, de nem kell egy Ducasse-nak lenni. :D

Az alapja egy sima piskótarecept, amit itt találhattok.

A lényege a piskótának, hogy nem egy magas falú tepsibe öntjük, hanem egy lapos sütőlapra próbáljuk kerek formára önteni, majd kb 20 perc alatt 140'C-on megsütni. Ezután a sárga krémet készítjük el, ami egy alap cukrászati krém, bárhogy ízesíthető, ez a krémek alapja, legalábbis annak kéne lennie, de sajnos manapság minden cukrászda elhappolja, és tojás spórolási szempontból maradnak a vanília pudingnál :( Pedig igazán egyszerű, 5 perc, csak tény, hogy tojás gyilkos....



Hozzávalók:



  • 1 liter tej
  • 9 tojássárgája
  • 200 gr cukor
  • 80 gr keményítő
  • 200 gr vaj
Elkészítés:

Az összetevőket elkeverjük, jól eldolgozzuk, és vízgőzön 83'C-ra melegítjük, miközben folyamatosan keverjük. Majd, mikor besűrűlt, hirtelen 4'C-ra fagyasztjuk, s állni hagyjuk 8-12 órát. Felhasználásig hideg helyen tároljuk.





Mikor a piskóta kihűlt, én körbevágtam, meg igen amorfra sikeredett, majd habzsákba töltöttem a krémet, körbenyomtam a piskótán, beledobáltam a cikkekre vágott epret, rátettem a következő piskótát, és megszórtam porcukorral. Ennyi a mutatvány.... :D







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése