2010. ápr. 6.

Gourmet születésnapi vacsorája


Arra a jeles napra mártogatós vacsorát eszeltem ki Gourmetnek. A koncepció az volt, hogy többféle íz legyen, de egyik se tömítse el a gyomrot, hiszen várt még ránk a duplázó epertorta :D Előző nap elkészítettem a padlizsánkrémet, az ecetes paprikát, s aznap délelőtt megcsináltam a fűszervajat, és a Roqfort mártást. A padlizsánkrémhez félbevágtam a tojásgyümölcsöt, s tepsibe fektettem, majd bőségesen meglocsoltam oliva olajjal, utána 150'C-os sütőbe tettem. Az ecetes paprikához a kaliforniai paprika héját eltávolítottam, kimagoztam, majd a padlizsán mellé tettem a tepsire sülni. Körülbelül egyszerre készülnek el. A padlizsán héját lehúztam, s egy tálban krumplinyomóval összetörtem úgy, hogy azért még darabos maradjon. Tettem bele tejfölt, sót, borsot, majonézt, mustárt, oliva olajat, villával alaposan összekevertem. A paprikát felcsíkoztam, s egyszerű ecetes salátalébe áztattam egy éjszakára. A márványsajtos krémet úgy készítettem, hogy egy lábosba vizet melegítettem, rátettem a habüstöt, s beletördeltem a sajtot, s mellé főzőtejszínt, s tejet öntöttem. Forráspontig hevítettem, majd csomómentesre keverve kihűtöttem, s hűtőbe tettem. A fűszervajat igazából bármilyen fűszer hozzáadásával készíthetünk, én a citromfüvet, a borsikafüvet, petrezselymet választottam. A felkockázott márkázott vajat a habverő edényébe tettem, s habtejszínt adtam hozzá, miközben magas fokozaton emulgeáltam. Amikor jó habos volt a textúrája, hozzáadtam a fűszereket, s alaposan összedolgoztam, kőedénybe formázva lehűtöttem. Mindehhez friss pirítóst tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése